توصيه هاي زيبايي و بهداشتي

بادي اسپلش ها محصولاتي هستند كه دست كمي از ادكلن‌ها نداشته و با اسانس معتبرترين ادكلن‌هاي جهاني همچون ادكلن ارزان با رايحه‌هاي خوبي كه دارند، آب‌رساني كه به پوست انجام مي‌دهند و قيمت مناسبي كه روي آن‌ها است، به سرعت در ميان لوازم بهداشتي بانوان و حتي آقايان جا باز كرده‌اند. بادي اسپلش با آب رساني مناسب مانع تعريق بدن مي شود. علاوه بر اين، آب رساني به پوست منجر به تغييراتي نظير شفافيت و نرمي و شادابي آن مي‌شود كه باعث مي شوند ديگر نيازي به استفاده از كرم پودرها روي سطح بدن نباشد.

ماسك مو محصول آرايشي جديدي هست كه به تازگي با هدف محافظت و ترميم موهاي آسيب ديده و رنگ شده وارد بازار اقلام آرايشي و بهداشتي شده‌ است. نحوه استفاده از اين ماسك ها اينگونه است كه پس از شستن موها با شامپو و آب، كمي از ماسك مو را كف دست ماليده و به آرامي موها را با آن ماساژ داد. سپس با توجه به نوع و مارك محصول، ماسك مو ? تا ?? دقيقه روي موها مانده و سپس آبكشي مي‌شود. ماسك مو براي موهاي خشك، وز و رنگ شده بسيار مناسب بوده و آنها را بسيار نرم و لطيف مي كند. استفاده از ماسك مو نياز به مصرف نرم كننده روي موهاي خشك را هم از بين مي برد.

براي برخورداري از خواص بي‌نظير خاويار بر روي پوست خود و جلوگيري از پيري آن، استفاده از كرم خاويار توصيه مي‌گردد. عصاره خاويار منبعي غني از اسيد نوكلئيك بوده و حاوي دي ان اي دريايي است كه اين ماده عامل اصلي احيا كننده سلول‌هاي پوست بدن مي‌باشد. اين عصاره نقش يك نوار محافظ مرطوب را ايفا مي‌كند كه موجب مصون ماندن پوست از اشعه مضر ماوراي بنفش، خشكي و آلودگي هوا و شرايط نا مساعد اقليمي مي‌شود. عصاره خاويار چين و چروك و خطوط ايجاد شده روي پوست را از بين برده و موجب بالا رفتن كيفيت و طراوت پوست مي‌شود. همچنين با تسريع توليد كلاژن در پوست به مرور زمان باعث جوان‌تر شدن و شادابي و مقاومت بالاي پوست در انسان مي‌گردد.

شي باتر يا همان كره شي محصولي مناسب براي موهاي سر مي‌باشد كه از دانه درختي به نامShea karate  كه بومي مناطق استوايي آفريقا است گرفته مي‌شود. كرم شي‌باتر بر روي پوست نيز اثرات مفيد قابل توجهي دارد. از آن‌جايي كه كرم محافظ بدن شيباتر غني از تركيبات با ارزشي مانند اسيدهاي چرب ضروري، چربي‌هاي اشباع نشده غيرصابوني، ويتامين E وD، فيتوسترولها و النتوين مي‌باشد، اثرات اعجاب انگيزي نظير مرطوب كنندگي، تقويت، محافظت در برابر اشعه‌هاي مضر خورشيد، بازسازي پوست با تحريك توليد كلاژن، كاهش درد و التهابات ناشي از سوختگي پوست، افزايش مقاومت در برابر آلودگي‌هاي محيط و كاهش چين و چروك سطحي پوست به دليل خاصيت آنتي‌اكسيداني دارد.

روغن زيتون، اين ماده گياهي براي تقويت بسياري از اندامهاي بدن چه داخلي و چه خارجي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از روغن زيتون براي تقويت معده و روده، صافي خون، شادابي و تقويت پوست و نرمي و لطافت آن، كمك به رويش و تقويت مو و جلوگيري از ريزش آن و غيره استفاده مي‌شود. استفاده از كرم نرم كننده دست و صورت روغن زيتون يارله و كرم روشن كننده پوست روغن زيتون توصيه شده است.

در كرم شير و عسل پروتئين ارگانيك شير و شهد طبيعي عسل با هم تركيب شده‌اند تا هم پوست را تغذيه كرده و هم رطوبت آن را حفظ كنند و خاصيت كرم ضد ترك پوست را به خوبي در دل خود آورده‌اند. تركيب عصاره شير و عسل علاوه بر رايحه خوب و خاصيت نرم كنندگي آن، درمان مناسبي براي از بين بردن ترك‌هاي پوست مي‌باشد.

استفاده از جوانه گندم براي داشتن مو و پوست سالم و شاداب بسيار توصيه مي‌شود. شما مي‌توانيد جوانه گندم را از مغازه‌ها تهيه و همراه غذا يا سالاد يا به صورت خالي ميل كنيد. استفاده از شامپو جوانه گندم كه حاوي پروتئين گندم مي‌باشد براي حفظ سلامت و شادابي موي سر توصيه مي‌گردد.

استفاده از اسپري‌هاي خوشبو كننده شيميايي در برخي افراد مشكلات تنفسي و سردرد ايجاد مي‌كند و حتي داراي مواد مضري نظير فتالات هستند كه باعث ايجاد مشكلات هورموني در افراد مي‌شود. اسپري خوشبو كننده هوا آكس اسپور حاوي پروپيلن گليكول است كه مانع از دست رفتن رطوبت خانه شده و حلال قوي مواد معطر است كه باعث ماندگاري بوي خوش در فضا مي‌شود. همچنين اين خوشبو كننده هوا داراي الكل اتيليك است كه به ضدعفوني فضاي خانه از ميكروب و قارچ كمك مي‌كند.

موخوره با نام علمي Trichoptilosis دانه هاي سفيدي هستند كه در ميان موها علي الخصوص موهاي خشك ديده مي‌شوند. علت ابتلا به موخوره آسيب رسيدن به لايه ي محافظ مو يا همان كوتيكول است. مواردي مثل شستشوي بيش از حد، رنگ كردن زياد و شانه كردن شديد و سخت باعث تضعيف مو و از بين رفتن كوتيكول شده و به شكستن مو و توليد موخوره منتج مي‌شود. استفاده از شامپو ضد موخوره براي جلوگيري و رفع موخوره موها و شامپوي حجم دهنده توصيه ميشود.

سعي كنيد در انتخاب ادكلن به گراني آن توجهي نكنيد. ادكلن استاندارد خاصي براي قيمت گذاري ندارد. مثلا استفاده از بادي اسپلش يا بادي پرفيوم با وجود داشتن قيمت ارزان هم رطوبت پوست را حفظ مي‌كند و هم رايحه آن ماندگاري نسبتا مناسبي دارد كه از لحاظ اقتصادي كاملا به صرفه است.


آلوئه‌ورا به خاطر داشتن پروتئين كلاژن و ويتامين E باعث حفظ رطوبت و نرمي پوست مي‌گردد. مانع از پيري پوست و چروك آن ميگردد و در كرم ضد چروك به كار مي‌رود. جهت استفاده از خواص بي‌شمار آلوئه‌ورا بر روي پوستتان و جلوگيري از پيري و چين و چروك آن، استفاده از كرم آلوئه‌ورا توصيه مي‌گردد.در شامپو تقويت كننده مو نيز آلوئه ورا به كار مي‌رود.

علاوه بر اين آلوئه ورا خواص ضد باكتريايي و قارچي نيز دارد كه مانع از ايجاد شوره سر مي‌گردد، و در شامپو ضد شوره استفاده مي‌گردد. شامپو آلوئه‌ورا علاوه بر داشتن عصاره اين گياه دارويي غليظ و با صرفه است و قابل مصرف روي پوست و موي سر مي‌باشد.

نوشته شده توسط غزل خانوم | ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴:۳۴ | آرشيو نظرات (0) :موضوع |